ONDERLINGE BILJARTONTMOETING MET ‘T KARDEELTJE

Omdat de vorige twee ontmoetingen in Raamsdonk en in Raamsdonksveer bijzonder goed waren verlopen smaakte dit naar meer en besloten de twee organisatoren Hugo en Bert dat er een vervolg moest komen.

Afgelopen dinsdag 30 januari 2024 vond de hernieuwde ontmoeting plaats en natuurlijk was ‘t Kardeeltje weer de plaats waar deze gehouden werd. Deze keer had KBO-Raamsdonk wel kans gezien om met 5 deelnemers aan te treden. Ook ‘t Kardeeltje kon 5 man in de strijd gooien. Vooraf werd afgesproken dat de thuisploeg bij elke wedstrijd mocht starten met de afstoot. De eerste wedstrijd was die tussen Arie en Bert welke nipt gewonnen werd door Arie die in de 25e beurt net het verschil van 1 punt wist te maken dat helaas niet meer goed gemaakt kon worden door Bert in de na-beurt. Vervolgens waren Piet en Jan aan de beurt. Deze wedstrijd werd gemakkelijk gewonnen door Piet, ook al door het feit dat het voor Jan lange tijd geleden was dat hij had gebiljart. Daarna was het de beurt aan Nico en Adriaan die in een onderlinge spannende strijd uiteindelijk werd gewonnen door Nico. Vervolgens waren Wil en Jan aan de beurt om de degens (lees keus) te kruisen. Deze strijd werd uiteindelijk gewonnen door Wil. Tenslotte namen Hugo en Peter het, als beste gemiddelde spelers, het tegen elkaar op. Peter bleek helaas niet zijn beste biljartdag te hebben waardoor Hugo hem gemakkelijk kon verslaan. Helaas betekende dit dat KBO-Raamsdonk geen wedstrijd had gewonnen en dus met een 5-0 nederlaag met de staart tussen de benen huiswaarts moest keren. Ondanks alles was de onderlinge sfeer weer geweldig en kon iedereen terugkijken op een geweldige middag. Binnenkort zal de revanche-wedstrijd weer plaatsvinden in de Ontmoeting in Raamsdonk. Bert zal Hugo binnenkort benaderen om enkele datums voor te stellen.

BILJARTWEDSTRIJD KBO-RAAMSDONK-’T KARDEELTJE

Woensdag 19 maart heeft de 3e ontmoeting tussen beide verenigingen plaatsgevonden. Dit was de 2e thuiswedstrijd van KBO-Raamsdonk. Na wat kinderziektes en technische aanvangsperikelen waarin de techniek ons even in de steek leek te laten konden we toch, zoals gepland, van start gaan. Uiteindelijk konden we gebruik maken van het zelfgemaakte computerprogramma met behulp van een scorebord dat via een televisiescherm door alle aanwezigen te volgen was. Op het scorebord waren de namen van de spelers te zien met daarbij vermeld hun speelsterkte en het aantal beurten en scoreverloop. Hierdoor werd het weer een gezellige middag waarbij met 8 deelnemers in 4 wedstrijden uitgemaakt werd welke club de dagzege had binnengehaald. Zie voor de juiste uitslagen en bijzonderheden het onderstaand “uitslagenstaatje”.

BILJARTWEDSTRIJD KBO-RAAMSDONK/’T KARDEELTJE

Wedstrijd Naam Speelsterkte Aantal beurten Uitslag Moyenne Winnaar