NIEUWSBRIEF KBO RAAMSDONK APRIL 2021

Beste Leden

We zitten nog steeds in corona tijd maar het gaat de goede kant op. Omdat vele van ons ouderen al zijn ingeënt en zelfs hun 2e de prik al hebben gehad, of een uitnodiging hebben ontvangen dat ze een afspraak kunnen maken. Dit geeft aan dat voor onze doelgroep het einde in zicht is. Ik hoop dat in april ook de zeventig plussers de uitnodiging krijgen, zodat we in de loop van mei tenminste allemaal onze eerste prik gehad hebben. Het lijkt nog ver weg maar dan we kunnen weer iets gaan organiseren. Eerst inenten dan kunnen we bijna zonder risico weer bij elkaar komen.

Lida Verschuren.

Informatie van de bibliotheek

In deze nieuwsbrief/Ons zitten 2 bijlagen van bibliotheek Theek 5. De bieb heeft een idee gelanceerd om een voorlees telefoon te gaan starten voor mensen die dit leuk vinden. Verdere informatie in de bijgevoegde folder of bij de bibliotheek.

De Ontmoeting

Onze Ontmoeting is weer open, vanaf begin maart zijn we op de dinsdag en vrijdagmorgen van start gegaan en dat gaat met alle beperkingen die er nog zijn best goed. Iedereen is er nog niet, maar onze 80 plussers hebben hun eerste prik gehad en er zijn al diverse mensen die hun 2e de prik al krijgen. Op dit moment zijn de 75 plussers aan de beurt en ook daar hebben al diverse mensen hun eerste prik gehad of hebben een afspraak staan. Als het goed is krijgen  de 75 en 76 jarige de eerste week van april hun uitnodiging, wij hopen dat alle 70 plussers in april ook de eerste prik krijgen. Wij vinden dit goed nieuws voor onze doelgroep.

Wat de Ontmoeting betreft is er nog plaats voor nieuwe bezoekers, zeker op de vrijdagochtend. Op dinsdag zitten we redelijk vol. Ik wil voorstellen als er belangstelling voor is om in april, zolang onze andere activiteiten nog niet kunnen, ook op dinsdagmiddag te starten met koffie drinken. Ik hoor graag of er belangstelling voor is.

Lida Verschuren tel. 0162-570250

Bij deze Ons word u nog een Paas presentje aan geboden en we hopen in mei met onze gewone KBO activiteiten te kunnen opstarten.

In onze volgende nieuwsbrief meer hierover, inclusief een lijst met deze activiteiten.

In herinnering Riet Boons – Bastiaansen

Op 20 januari is Riet Boons – Bastiaansen overleden in de leeftijd van 90 jaar. Riet is na haar huwelijk met Jos Boons op een boerderij in Raamsdonkveer gaan wonen. Naast haar leven als moeder en boerin was ze ook actief als voorzitster van de KVO, een taak die ze vele jaren met veel plezier en daadkracht heeft gedaan. Onder haar leiding floreerde de afdeling van Raamsdonksveer heel goed, ze had een kordate manier van aansturen en niets was haar teveel.

Bij het aanleggen van de A27 was er geen plaats meer voor de boerderij en is het gezin in Raamsdonk komen wonen. Riet is jaren een trouw lid geweest van onze KBO en ze genoot van diverse van onze activiteiten, onder andere de kerstviering. Riet hield van mensen om haar heen en de gezelligheid die dat met zich meebracht. Zo is ze jaren gaan eten bij het eetpunt. Andere gasten van het eetpunt, die minder mobiel waren, mochten met haar meerijden in de auto.

Door haar afnemende gezondheid in de laatste jaren, heeft ze hier veel van ingeleverd.

Haar laatste jaren woonde ze in de Leohoeve.

Wij wensen haar kinderen en kleinkinderen veel sterkte met dit verlies.