NIEUWSBRIEF KBO RAAMSDONK MAART 2021

Beste KBO leden

Het coronavirus is nog steeds hinderlijk aanwezig dus we gaan nog geen activiteiten doen, spijtig maar helaas. Het goede nieuws is dat ook bij ons de eerste mensen zijn gevaccineerd en dat we wellicht in april weer wat kunnen organiseren. Onze Ontmoeting gaat wel open, vanaf 2 maart kunnen onze vaste gasten weer koffie komen drinken. Nieuwe gasten die ook willen komen zijn welkom, maar eerst even bellen, want er mogen maar een beperkt aantal mensen tegelijk komen.

Lida Verschuren tel. 0162 570250.

Duo fiets voor senioren Raamsdonk

Door een bijdrage uit het stimuleringsfonds van ledenvereniging Thebe Extra en ondersteuning van Stichting Kruiswerk Geertruidenberg is voor de senioren uit Raamsdonk mogelijk om met de duo fiets op stap te gaan.

Stimuleringsfonds van ledenvereniging Thebe Extra en Stichting Kruiswerk Geertruidenberg ondersteunen maatschappelijke projecten die de sociale binding, ontmoeting, welzijn en/of leefbaarheid in de lokale samenleving bevorderen.

Initiatiefnemer Theo Kuijpers diende een aanvraag voor een financiële bijdrage voor de aanschaf van een elektrische duo fiets in bij beide organisaties en deze werden gehonoreerd.

Voor senioren die door beperkingen niet meer alleen kunnen gaan fietsen is de duo fiets de oplossing om samen met een fietsmaatje er op uit te gaan. Wie met de duo fiets op stap wil kan een beroep doen op een vrijwillig fietsmaatje, maar ook een familielid, vriend kan samen met de  minder valide gebruik maken van de duo fiets.

Voor het gebruik van de duo fiets wordt een kleine bijdrage gevraagd en dient men 1 dag vooraf te reserveren. Voor reservering en om je als fietsmaatje in te willen zetten kan je contact opnemen met Theo Kuijpers, tel. 06-18329795 of th.kuijpers@planet.nl

Creatief? Laat uw werk zien op de Ons Zomerfair in Brabant!

Er weer lekker op uit, wat hebben we daar zin in! In de hoop dat we het coronavirus tegen die tijd onder controle hebben, wil KBO-Brabant een Ons Zomerfair organiseren aan het einde van de zomer. Er zijn verrassend veel ambachtelijke talenten in onze Afdelingen. Na zo’n lang isolement willen we er een echt feestje van maken: op een mooi landgoed met eten en drinken, muziek, gezelligheid, veel standhouders én bezoekers, ergens centraal in Brabant. Wilt u uw werk voor een groter publiek exposeren – en wellicht verkopen? Meld u dan aan voor een kraampje via de website: www.kbo-brabant.nl/zomerfair/

Indien u wel creatief bent, maar zich niet digitaal kunt aanmelden, bel dan naar Jacquelien Cuppers (073) 644 40 66.

Bij voldoende deelname en natúúrlijk als het veilig kan, organiseert KBO-Brabant een inspirerende Ons Zomerfair. U verplicht zich nog tot niets, er wordt overleg gepleegd met allen die zich hebben aangemeld. Doe mee!