NIEUWSBRIEF KBO RAAMSDONK OKTOBER 2021

Rikken of jokeren

Wij hebben behoefte aan mensen die kunnen rikken en of jokeren.

Het zijn beiden kaartspellen dat ook als je ouder wordt gezellig en ontspannend is. Vooral voor het rikken geldt dat er steeds minder mensen zijn die het spel spelen, dus wordt het lastiger om groepjes van vier mensen bij elkaar te krijgen, anders kun je niet rikken. Wij doen een oproep aan alle leden die het lang geleden geleerd hebben, of het nog nooit hebben gedaan maar willen leren. Als er mensen zijn die nog een nieuwe hobby zoeken, het is niet moeilijk en heel geschikt voor de wintermaanden. Wij gaan op maandagmiddag 18 oktober aanvang 13.30 uur starten met deze uitdaging. Voor de kosten hoeft u het niet te laten, de koffie en thee zijn bij ons € 1,00. Graag tot ziens.

Engelse les

Er hebben zich tot nu toe 5 mensen gemeld, dat is nog te weinig om te starten, vandaar deze oproep. Hoe we deze cursus vorm gaan geven hangt af van de mensen die mee gaan doen,  ook of het op een ochtend of middag wordt.Daarom wij willen graag een informatie bijeenkomst houden. We kunnen dan samen kijken wat we willen en hoeveel kennis u heeft van het Engels. Wij zoeken nog 5 mensen, zie het als een nieuwe uitdaging.  Informatie bij Lida Verschuren tel. 0162 570250

Koersbal

Het koersballen start op dinsdag 12 oktober om 13.30 uur. Voor deze 1e keer, na een lange periode stil gelegen te hebben, graag aanmelden bij Cor Strien tel. 0162 513424.

Plus sponsorpunten sparen

Deze spaaractie brengen wij u nogmaals onder uw aandacht.
Van zondag 5 september t/m zaterdag 13 november 2021 ontvangt u een sponsorpunt bij elke € 10,00 aan boodschappen bij Plus supermarkten.  (Zie bijgevoegde flyer) Een unieke code op een voucher welke u op de website van www.plus.nl/sponsorpunten kunt verzilveren en KBO Raamsdonk is één van de deelnemende clubs. Vraag aan uw familie of buren dat ze ook eens de punten aan KBO Raamsdonk geven. Bent u niet digitaal vaardig dan helpen wij u graag met het verzilveren van de punten, bel Anjo van Gils 0162 520865 of geef uw punten af in de Ontmoeting.

Rabo ClubSupport 2021

Dit jaar is de Rabo ClubSupport van 4 tot 25 oktober. Tijdens deze periode kunt u als lid van de Rabobank Amerstreek uw stem uitbrengen, op onze vereniging (en andere clubs) via de Rabo App. Per lid mag u meerdere stemmen uitbrengen. U ontvangt geen stemcode meer zoals voorgaande jaren. Breng onze KBO ook onder de aandacht bij uw familie, vrienden en kennissen. Uw stem is voor onze club geld waard.

Laat uw stem niet verloren gaan. Bij voorbaat onze hartelijke dank.

Sociaal concert Grijs gedraaid! Luister, beweeg en ontmoet.

Programma

Eerst gaan we luisteren naar liedjes van onze Brabantse zanger Gerard van Maasakkers onder begeleiding van strijkorkest Kamerata Zuid, om daarna – zittend in onze comfortabele theaterstoelen – in beweging te komen met danser Andrew Greenwood. Ter afsluiting is er gelegenheid om samen iets te drinken en/of deel te nemen aan een creatieve activiteit begeleid door kunstenaars van de stichting Stoute Schoenen. Niks moet, alles mag! Concertuitvoering en nazit duren ongeveer twee uur.Dit alles vindt plaats op dinsdag 14 december in De Leest te Waalwijk om 15.00 uur.
Uw heeft 3 keuze mogelijkheden. Alleen concertprogramma kosten € 24,50 p.p.
Bij voldoende belangstelling laten we een bus rijden kosten € 8,00 p.p.
En we kunnen de dag afsluiten met een diner voor € 15,00 p.p. bij de Zeven Zusters. Graag vermelden bij opgave wat u wilt. Voor de bus er moet voldoende belangstelling zijn, anders gaan we met eigen vervoer. De kaarten moeten wij op 15 oktober bestellen dus opgeven vóór 15 oktober, bij Lida Verschuren tel. 0162 570250.

Bingo

Maandag 11 oktober is er een gezellige bingomiddag in de Ontmoeting. Aanvang 13.30 uur, de kosten zijn € 5,00, dit is inclusief koffie/thee of fris.

Senioren Expo

Van dinsdag 18 tot en met zondag 23 januari 2022 is er weer een Senioren Expo in Veldhoven. Entreeprijs met uw KBO ledenpas € 6,00. Wij hebben de mogelijk om een bus te reserveren voor woensdag 19 januari 2022 maar onze voorwaarde is wel dat we 50 deelnemers moeten hebben. Dan zijn de kosten € 7,00 p.p. (dit is incl. entree) Opgeven bij Anjo van Gils 0162 520865 of mail naar secretariskboraamsdonk@gmail.com vóór 13 oktober 2021.

Nieuwe leden

In de corona periode hebben wij ook aardig wat nieuwe leden gekregen en omdat er veel activiteiten niet door konden gaan lijkt het ons leuk om een kennismaking middag te organiseren voor deze nieuwe leden zodat u kennis kunt maken met het bestuur en met onze activiteiten. We willen dat doen op maandag 1 november u krijgt hier een persoonlijke uitnodiging voor.
Als wij iemand vergeten of voor de periode lid bent geworden die wij op het oog hebben dan kunt u zich al melden, de uitnodiging moet op half oktober bij u in de bus liggen, mochten wij onverhoopt iemand zijn vergeten laat ons dat weten bij Lida Verschuren tel. 0162 570250

QR code (coronatoegangsbewijs)

Sinds kort heeft u een QR code nodig om een restaurant, café, theater, bioscoop of stadion te bezoeken. Als u volledig gevaccineerd, negatief getest of (recent) hersteld bent van corona kunt u een QR code krijgen. Dit kan op uw smartphone. Heeft u geen smartphone dan is het mogelijk een papieren bewijs aan te maken via www.coronacheck.nl  Heeft u vragen hierover wellicht kunt u terecht bij uw kinderen, familie of vrienden. Ook de bibliotheek biedt hulp aan bij het aanmaken van een papieren QR code. Op www.seniorweb.nl  (papieren coronatoegangsbewijs aanvragen) staat een hele duidelijk uitleg.

Muntgeld storten

U kunt euro muntgeld storten of opnemen bij automaten van Geldmaat (gele automaten). U vindt een muntautomaat bij de bouwmarkt Gamma, Oostpolderweg 2 te Oosterhout. Hier kunt u terecht als u bankiert bij de ING, Rabo of de ABN Amro bank. Uw bank bepaalt hoeveel u moet betalen voor een storting of opname van muntgeld.